ביטוח תאונות אישיות לתלמידים

ביטוח-תאונות-אישיות-לתלמידיםילדים נוטים להיפגע ולהיפצע באינספור מקומות כדוגמת מגרש משחקים, גן הילדים, פארק שעשועים, בריכת שחיה, חצר בית הספר ועוד. תאונות אלו יכולות להתרחש מחוסר השגחה, ליקוי או פגם, טעות אנוש או כל סיבה אחרת וכתוצאה מהן נגרמת פגיעה לילד/ה. יש כי מדובר בחבלות פשוטות וקלות, אולם במקרים רבים מדובר על פגיעות המותירות נזקים משמעותיים יותר.

ביטוח תאונות אישיות לתלמידים מכסה את נזקי גוף שקורים לתלמיד גם מעבר לשעות הלימודים, כולל בתקופת החופשים, אולם הורים רבים אינם מודעים, אינם זוכרים ואינם מקפידים לתבוע ולממש זכויות ילדיהם לפי פוליסה זו.

בחוק חינוך חובה תש”ט-1949 נקבע בסעיף 6 (ד1)(1) כי “מי שזכאי לחינוך חינם לפי סעיף זה יהיה מבוטח בביטוח תאונות אישיות, באמצעות רשות החינוך המקומית שבתחום שיפוטה נמצא מוסד החינוך שבו הוא לומד”. כלומר, זהו ביטוח קבוצתי ובו כל תלמיד במסגרת חינוך חובה יהיה מבוטח באמצעות הרשות המקומית.

מה כוללת הפוליסה?

• הביטוח חל 24 שעות ביממה, לאורך כל השנה ובכל מקום בו התלמיד שוהה (ללא קשר לפעילות המוסד החינוכי).
  • זכאות לפיצויים במקרה של נכות זמנית, נכות קבועה (עד 603,000 ₪) או מוות (150,750 ₪), הנגרמים כתוצאה מתאונה.
  • פיצוי יומי עבור כל יום של היעדרות מהלימודים בעקבות תאונה וזאת החל מהיום ה-45.
  • כיסוי עבור טיפולי שיניים בעקבות נזקים שנגרמו מתאונה.
  • חברת הביטוח מחויבת להעביר להורי התלמידים העתק של פוליסת הביטוח, לרבות עיקרי הכיסויים אשר נכללים בה.
  • הביטוח מכסה גם בן משפחה או הורה של תלמיד שהשתתף, ללא תשלום, בפעילות רשמית של המוסד החינוכי, בשטח המוסד או מחוצה לו.

להלן דוגמא לפוליסת תאונות אישיות לתלמידים

חריגים שאינם נכללים בפוליסה:

חשוב לדעת כי בפוליסה קיימים חריגים, עליהם החבה המבטחת לא תשלם פיצוי במקרה של פגיעה:

• הפוליסה אינה מכסה מקרים של תאונת דרכים, פגיעה מפעולות איבה או תאונת עבודה, בהן ניתן לתבוע את המוסד לביטוח לאומי.
  • הפוליסה אינה מכסה תאונות שקרו בחו”ל, אלא אם קרו במהלך טיול חינוכי שאורגן על ידי משרד החינוך / רשות מקומית.
  • הפוליסה אינה מכסה מקרים של רשלנות רפואית או מחלה (שאינה קשורה לתאונה).

היתרון הגדול בפוליסה הוא שהפיצוי בפוליסה מוענק ללא קשר לשאלת האשמה בתאונה או מי אחראי לה, אלא הפיצוי נקבע לפי שעור הנזק אשר נגרם למבוטח.

חברות הביטוח אינן ממהרות לשלם

למרות ההגדרות הברורות שבפוליסה ובכוונת המחוקק, הורים רבים נתקלים בניסיונות התחמקות מגוונים של חברת הביטוח מתשלום.
אם חלילה ילדכם נפגע בפעילות שקרתה בזמן הלימודים או מחוץ למוסדות החינוך, אתם מוזמנים להתייעץ עם עורך דין מומחה בתביעות ביטוח תאונות תלמידים ולהגיש תביעה לחברת הביטוח.

אם נדחית על ידי חברת הביטוח, רצוי להסתייע בעורך דין בעל ניסיון בתביעות בביטוח שיוכל להפוך את הדחייה – ולהשיג עבורך את הפיצוי.
ליצירת קשר התקשר/י 073-2291380 או לחצ/י כאן.